Ledig tjänst: Vikarierande assistent med ekonomi och redovisningshantering

Nu söker vi en vikarierande assistent med ekonomi och redovisningshantering!

Svensk Fågel, som är branschorganisationen för matfågelproduktion, söker nu en vikarie till vår kanslichef som ska gå på föräldraledighet. Personen vi söker ska vara en självgående person som vill arbeta i en bred roll i en liten organisation där det händer mycket. Som vikarierande assistent på Svensk Fågels kansli i Stockholm kommer du att fungera som VD:s högra hand och arbeta mitt i verksamheten med varierande arbetsuppgifter samt ekonomihantering. Tjänsten är ett vikariat och för dig som vill ha större utmaningar finns det möjlighet att utvecklas inom projektledning och ansvar för events.

Arbetsuppgifter

Du kommer att ha kontakt med och ge service till VD, medlemmar, styrelsen, samt administrativa externa kontakter varför det är viktigt att du är kommunikativ och kan uttrycka dig på ett korrekt och välformulerat sätt i såväl tal som skrift. I uppgiften ingår att hantera ekonomin, dvs. bokföring, leverantörsfakturering, upprätta skattedeklarationer samt lönehantering och upprättande av årsbokslut inkl. årsredovisning.

Kansliarbetet består av varierande uppgifter inom administration, såsom:

  • Stödja VD med allmän administration och information på kansliet
  • Ansvara för medlemsservicen – t ex ta emot intern, extern kommunikation och medlemsutskick via mejl och post.
  • Inför styrelsemöten sammanställa kallelser och dagordning, föra protokoll, sammanställa rapporter.
  • Boka resor, hotell, konferenser, ordna med luncher osv.
  • Ansvara för kontorsinköp till kansliet.

Det finns även möjlighet att samordna/projektleda branschens medverkan när det gäller tex. utställningar, events, seminarier, mässor osv. runt om i landet.
I rollen kan det ingå resor runt om i landet, i huvudsak om man på sikt vill ansvara och administrera utställningar och events varför körkort då är en fördel.

Kvalifikationer

Vi ser att du som söker har minst treårig gymnasieutbildning och har arbetat några år med administration och ekonomi (fakturering och lönehantering).

Du har:

  • Mycket god datorvana (Officepaketet).
  • Vana i ekonomi (fakturering, bokslut, skattedeklaration och lönehantering) och administration (idag används Fortnox)
  • Intresse för lantbruk och livsmedels-/handelsfrågor
  • God kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift
  • Stort eget driv med förmåga att arbeta självständig
  • Mycket goda kunskaper i svenska
  • Intresse för att lära nytt och utvecklas i din roll

Du är:

  • Alert, nyfiken, kreativ och lösningsfokuserad
  • Ansvarstagande och serviceinriktad
  • Flexibel och prestigelös med en ”det fixar jag”-inställning
  • Initiativtagande, självgående och driven
  • Ödmjuk men med ”lagom skinn på näsan”
  • Utåtriktad och social med god samarbetsförmåga

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga egenskaperna.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt under september/oktober månad.

Uppdragsgivare: Svensk Fågel

Ort: Huvudkontoret är i Stockholm, Stadshagen (vi söker helst någon som kan sitta på plats men det går att utgå från annan ort).

Omfattning: Heltid men tjänsten kan även anpassas till deltid/halvtidstjänst

Ansökan skickas till info@svenskfagel.se

Sista ansökningsdag: 20190829

För mer information kontakta: Info@svenskfagel.se

 Företaget
”Svensk Fågel är branschorganisationen för svensk kyckling och kalkon. Vi representerar hela kedjan, från avelsföretag, kläckerier och fodertillverkare till bönder och slakterier. Medlemsföretagen är: Kronfågel, Guldfågeln, Atria Sweden, Knäreds Kyckling, Bjärefågel och Ingelsta Kalkon. Alla arbetar mot samma mål – att ta fram världens bästa fågel.”